netflix, soffbord och girls

igår vaknade jag och det var tjock dimma utanför fönstret och gräset är fortfarande grönt och så fick jag reda på att jag fått lägenheten. idag hämtade nycklar och jag kommer alltså bo här i minst 6 månader för så säger kontraktet. ett halvår. det är ju ganska lång tid eller? jag har redan varit här i 4.
köpte ett soffbord som första möbel av en 150-årig liten tant i en stökig secondhand-butik. tog det under armen och bar det två våningar upp till min lägenhet. MIN!! min lägenhet!! som doftar lite målarfärg och har heltäckningsmatta men ändå. 
borde kunna slappna av lite nu men känner mest måstehittamöbler måstesökaextrajobb måsteöppnabankkonto och måstesökabidrag. fast i helgen ska jag jobba 18 timmar. jag gör allt det där på måndag.
mitt i allt det här har jag skaffat netflixkonto också för att jag kommer ha så mycket fritid nu eeh men ge mig tips på vad som är bra att se!! hittills har jag sett på portlandia. och var i helvete kan en streama girls säsong tre?? letar ihjäl mig på internet
och en sista sak: är "fittstim" på svt ens värt att se eller blir en bara skitarg?
 
xx kram xx

Kommentarer
Postat av: cecilia

stream-tv.me

här kan du se girls <3

2014-01-18 @ 02:02:44
Postat av: Moa

En blir bara skitarg

2014-01-18 @ 02:14:21
Postat av: martina

couchtuner.com

2014-01-18 @ 02:23:18
Postat av: Gry Sol

Åh, titta på Bron/Broen och Äkta människor, mina favosar just nu!! Äkta människor är fett snyggt och tar upp så mkt bra, t.ex. väldigt många starka, kvinnliga huvudroller, ett större antal icke-vita människor än i många andra serier, tar lite i smyg upp diskriminering pga. ålder, det finns en kvinnlig präst som är gift med en kvinna, en av de största rållerna är en kille med en alternativ sexualitet osv osv osv, berör rasism, sexism osv. Blir glad!

2014-01-18 @ 11:18:11
URL: http://radarmagazine.se/litensol
Postat av: Anonym

watchseries.to har det mesta :)

2014-01-18 @ 13:52:30
Postat av: M

Som Moa sa: en blir bara skitarg och trött

2014-01-18 @ 14:32:30
Postat av: Anna

kolla project free tv! och på netflix tycker jag att du kan titta på:
- weeds, om en mamma som börjar sälja gräs i ett rikt villaområde i LA
- planet earth!!! världens bästa serie om man är deppig eller ledsen! bara titta på isbjörnar som går i ide och hajar och så vidare
- orange is the new black
- house of cards
- a bronx tale
- gudfadern
- twin peaks (asså!!!<3333)
- mad men
- när lammen tystnar
- the cove (OBS gör en så jävla ledsen)

ok lite skevt urval. jag gillar alla 70-tals gangsterfilmer och thrillers som finns men fattar om man inte gör det också :))) dem klarar ju inte bechdeltestet liksom :))) men hoppas att du hittar något! du e fin! puss

2014-01-18 @ 14:39:48
Postat av: Anonym

På brittiska netflix ska du kolla in the mighty boosh och fittstim är slöseri med tid, blir knappt arg, bara trött, så trött.
Och heja och grattis till läggan!

2014-01-18 @ 18:20:58
Postat av: Mathilde

tycker helt klart det är värt att se, även om en blir arg och trött. finns få (dock väldigt få) tänkvärda saker som sägs. fick mig b la en tankeställare när de gjorde reportaget på äldreboende och pratade med en undersköterska (minns tyvärr inte namnet på henne) om huruvida hon var feminist osv.
så mycket skit och ovärda tvserier en exponeras för varje dag bara genom att slökolla på tv en timme så tycker jag lätt det är värt att lägga tid på att titta på fittstim, det handlar trots allt om något jävligt viktigt

2014-01-18 @ 19:44:07
Postat av: Anonym

Hej! en sak jag undrar, eftersom att jag vet att du gått på södra, hur blir man av med den sociala pressen? jag går i 1:an på södra, jag älskar skolan men jag har så himla svårt för människorna, jag uppfattar de flest, inte alla, som väldigt statuskåta och som endast gör saker som gynnar dom själva. samtidigt så känner jag ändå att trots att jag inte stormtrivs i mitt umgänge, att jag ändå måste vara med i gemenskapen, alltså alla fester osv..om jag stannar hemma någon helg får jag ångest över att jag kanske missar ngt å så... jag hatar det!! har tom funderat på att kanske byta linje osv endast för att hitta bra människor...segt som fan. har du kanske några tips på hur jag ska göra för att trivas på södra?

2014-01-19 @ 00:31:45
Postat av: khsdffsdkhsdfkhjhksdjf

hej Anonym från Södra, du kan komma hänga med mig. Går i trean och kände exakt som du beskriver i ettan! Och nu? Har fortfarande inga bra kompisar, men har vant mig. En vänjer sig. De blir inte mindre statuskåta dock, inte de som omringar mig iallafall. Men livet är ok, en blir äldre och lite säkrare och får ligga (heh) och så. Brukar trösta mig med att södralatinarna åtminstone har mycket vettigare åsikter och så än hur det skulle vara på de flesta skolor. Aja lycka till! Slösa inte bort ditt liv i jakten på popularitet :/ <333

2014-01-20 @ 00:14:53
Postat av: Beatrice

Töntig serie som faktiskt äger trots anime för barn för den har starka kvinnliga karaktärer, både feminina och maskulina, är Avatar the last airbender. Finns på Netflix Sverige, så antar att den finns på alla Netflix!

2014-01-20 @ 21:17:48
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: Lii

Veronica Mars!!!!! så himlahimla bra.
Ally McBeal
Skins säsong 1&2!! <33 3 & 4 är helt ok. 5&6 också :)
Catfish-dokumentären

Ha det asfett nu!!!!

2014-01-21 @ 13:55:52
Postat av: ellen

skins!!! har dock bara sett säsong 1&2 men dom e bra :-)

2014-01-21 @ 18:34:29
Postat av: emma

du kan se den på primewire.ag :) OBS! glöm inte att trycka på "tv shows" innan du söker.

Jag vågar inte heller se fittstim, lol.

2014-01-21 @ 22:01:49
URL: http://asongforhedwig.blogg.se
Postat av: Sofia B

Fittstim är skit! De säger att jämställdheten gått för långt och att mannen far skada av det.

2014-01-23 @ 21:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0