min parisvistelse del två

 
allrummet i hotellet jag bodde på, där den mycket trötte receptionisten som oftast satt och kollade på tv. mycket parisigt och skönt krimskramsigt.

 
 
hotellrumshäng med champagne, vindruvor och earl grey-praliner, GULDKANT!! det här gjorde jag kanske 30% av tiden. 
 
 
med balkongdörren öppen! ber om ursäkt för detta genomtöntiga stilleben. men med det sagt vill jag nämna att jag läste linda rosings självbiografi. hade såklart mycket höga förväntningar innan men fy vad dålig den var. slarvigt skriven, platonisk, tråkig. addresserar DIG Daniel Nyhlén, du malde ner linda rosings säkert mycket spännande, känslofyllda och detaljrika liv till en skithög. din jävla tomte. 
 
 
övriga 70% promenerade jag runt och insöp saker. fransfåtöljen ovan, till exempel. mums.
 
 
pizza-automat! där inne står en mycket mycket liten människa och gräddar calzone :')

// slut på del två 
 

Kommentarer
Postat av: Tora

Nä vad mysigt det ser ut! Jag ska åka till Paris själv i Juni, vad hette hotellet du bodde på? Tipsvänligt?

Svar: hotel du nice tror jag det hette! relativt dyrt tycker jag för att vara ett låg standard-hotell (trots charmen). men bra läge å gångavstånd till både louvren och centre pompidou, och så ligger det i marais som ju är mycket shopping och cafévänligt. jag skulle nog inte bo där igen utan välja något annat! vet dock inte hur standarden på andra hotell är i jämförelse.
Christina

2015-04-19 @ 14:17:11
Postat av: Sabina

Åh, så vackert. That trappa liksom! och jag gillar bokrecensionen också.

2015-04-19 @ 15:48:27
URL: http://kjolhelaveckan.blogg.se
Postat av: bea

twin peaks-feels i allrummet??

Postat av: Agy

Mmm, mycket likes på detta! Paris som man vill ha det

2015-04-19 @ 18:22:51
URL: http://agnesiod.blogspot.se
Postat av: Hanna

Alltså, pallar inte hur fint.

2015-04-23 @ 11:09:23
URL: http://ships.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0