brontosaurus face

Tjena alla monsterdiggare ;-) ;-)

Sitter i soffan och njuter av att vara ensam då jag har spenderat 24 timmar om dygnet i en vecka med min mamma i Rom (no offence mamma vi hade det jättemysigt) Altandörren står på glänt, teven är på mute, ja jag gör så när jag e själv, lyssnar på lite go musik och tänker att ja nu är det väl dags för ett blogginlägg. Vi kör lista!!


Hur har din dag varit?
Inget utöver det vanliga. Vaknade kl 10, öppnade kylen och möttes av ett eko, kokade en kopp earl grey, kollade på den här dokumentären, kokade broccoli som jag åt med massa olivolja och lite gammal ost, tog en tupplur och åt resterande broccoli till middag.

Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu?
Jag skulle hetat Dag! Tyckte det var råfult när jag var mindre. Nu tycker jag om det faktiskt.


Vilket är ditt största beroende?
Det e mest definitivt SNUS. Och bubbelvatten. Ärligt så dricker jag nog i snitt 2 liter om dagen. Älskar allt som är kolsyrat, helst ska det brusa upp i näsan där en dricker. Övriga beroenden: fila naglarna, topsa öronen, skrubba ansiktet och kroppen. Kan må fyskisk råkasst om jag inte gjort detta på några dagar, hej OCD


Vad gör du när ingen annan ser?
Plockar näshåret med pincett.


Finns det något helt vanligt en gör som du tycker är ovanligt roligt?
Handla mat. Helst i gigantiska varuhus, såna som även har typ billigt smink och köksredskap. Som e svalt och ljust med långa gångar där en inhandling tar minst en timma.

Vad beställer du på krogen?
BUBBEL!!! ÖL!! GT!! Har även senaste halvåret druckit massa alkoholfri öl på klubb efter ca 01-02 då en redan är tillräckligt drucken för att det ska hålla i resten av natten. Rekommenderar detta.


Vilken är din största skräck?
Att jag ska bli galen. Att jag ska bli så deppig att jag vill ta livet av mig. Att dö först. Jag vill dö sist av alla jag älskar för jag det tror jag är det värsta som kan hända någon och jag vill hellre leva med den sorgen än att nån annan ska göra det.

Hur gör man för att ragga på dig?
Vet ej!!! Det är alltid jag som raggar för jag föredrar att välja snarare än att bli vald (på krogen alltså). Men nåt jag gillar är när folk ger en komplimanger som inte handlar om utseende (detta förutsätter ju att personen känner mig lite från början) typ att jag är smart eller rolig, eller är genuint intresserad av mig och mina intressen.

Vad har du funderat över på sistone?
Hur jag ska tackla att vara ledig i en månad framöver. Har sagt upp mig från jobbet och precis avslutat en kurs på komvux (fick väldigt många IG i gymnasiet som jag känner någon slags social press att ta tag i) men nu har jag inga rutiner att förhålla mig till. Av erfarenhet vet jag att det är skitdåligt för mitt psykiska mående. Har även insett att skola inte är mig grej och det gör mig stressad för vad kan en ens jobba med som e kul om en inte har nån jävla SU examen???? mvh stockholmig vit medelklass

När skäms du?
Jätteofta! Jag är bäst på att när jag är som mest sårbar tänka på allt pinsamt och dumt jag har gjort i hela mitt liv. Det är som ett mantra som börjar med att jag kommer att tänka på en grej som sen leder till en annan och sen en annan utan att jag kan kontrollera det. Då bara ligger jag raklång och skäms och mår rådåligt tills jag tänkt klart på all skit en människa någonsin kan skämmas över.

Vem är den mest kända människa du talat med?
Skrillex lol. Var på en spelning med mitt ex typ 2011 på Nalen och vi SPRANG runt hela byggnaden för att hitta ingången till back stage. Utanför en liten dörr på nån öde gata stod han plus en massa *groupies* och rökte. Vi hakade på in till hans loge där det fanns massor med frukt minns jag. Jag åt en banan och sen gick vi till spy bar och shottade massa jäger tills han blev utslängd pga oskönt beteende hahahaha. Skrillex och hans groupies hoppade in i en taxi och vi hoppade in i en annan tillsammans med några inbitna fans från australien som skrek "FOLLOW THAT CAB!!!!!" och vi hamnade på nån svartklubb.

 

jag år 2011, lika pure och fresh som en tjej från KG (kungsholmens gymnasium; centrum för fräscha brudar)

jag år 2015:

hahaha

Vilket uttryck använder du lite för ofta?
Ingen aning, u tell me

Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?
Fick höra från Elina att nån hon känner tycker jag ser ut som en dinosaurie.

LIKA SOM BÄR??????
Är mest lik en Brontosaurus tycker jag själv men hittade inga bra bilder när jag googlade bl.a. "brontosaurus face" ://


Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
Ska jag ta en tupplur eller inte? Ja okej men bara i en halvtimme *sätter alarm* *sover i tre timmar i alla fall* *vaknar och mår sämre än den vidrigaste bakfylla* *får ångest*

Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
Leggings. Det är 2015, när ska det bli okej att ha leggings som byxor egentligen????

Har du slagits någon gång?
Massor med min äldsta bror när vi var små. Vi brukade äta kilovis med godis och sen slåss av ren sockerkick tills nån av oss började grina.

Vad ser du fram emot just nu?
Att jag tar tåget till göteborg på tisdag den 14e för att hälsa på den här





xxxxxxxxx

Kommentarer
Postat av: alexandra

ugghh är precis likadan när det kommer till att skämmas, det är ca min sämsta egenskap.

2015-07-09 @ 15:31:34
URL: http://alexandramabon.com
Postat av: Julia

nice lista med svar!!

p.s plocka näshåret m pincett?? är fundersam hur du lyckas med det?! då jag själv börjar grina/nysa non stop haha

Svar: jag uthärdar smärtan :-)
Christina

2015-07-09 @ 22:20:26
URL: http://lethologica.blogg.se
Postat av: Cecilia

Så ball du är

2015-07-10 @ 12:58:28
Postat av: linn

<3 <3 <3 <3 hur kan du inte uppdatera mer människa?!?!

Svar: jag ska jag lovar!
Christina

2015-07-10 @ 13:46:21
URL: http://linnwiberg.metromode.se
Postat av: MANDA DA MANDA

Jag tycker att du snarare är lik Cera i Landet för längesedan om vi ska snacka dinosaurier!

http://file1.npage.de/003288/36/bilder/cera_wuetend.jpg

2015-07-13 @ 19:12:34
URL: http://mandadamanda.blogspot.com
Postat av: Alina

hej! reagerade lite pga cissexism på det andra svaret. bara för att man föds med snopp är en inte automatiskt kille - asviktigt att komma ihåg

Svar: hej! förstår vad du menar! det jag menade var att mina föräldrar hade gett mig namnet Dag om jag hade fötts med snopp. jag hade kunnat födas som kille och dem hade ändå gett mig namnet Christina
Christina

2015-07-16 @ 12:14:32
Postat av: Christina

Men! ändrade det i alla fall nu, vill inte att nån ska ta illa vid sig såklart kan se att det var lite märkligt formulerat

2015-07-16 @ 13:30:28
Postat av: nora

aah älskar denna lista! du är verkligen definitionen av witty, fnissade upprepade gånger under läsningen av detta. och pls uppdatera oftare din blogg är jättekul

2015-07-20 @ 18:46:03
URL: http://monphotos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0