10 om mej

1. Vilka är du kär i?

Många! Är mest kär i Silvana Imam. Gråter lite till "Svär på min mamma" på bussen till jobbet varje morgon. 

2. Vilket stjärntecken är du? Passar det in på dig? 

Jag är vattuman. Det passar in på mig nästan in i allt som jag läst om mitt stjärntecken. Som att jag tycker om att vara ensam och göra saker själv. Att jag är nytänkande och politiskt intresserad, och mycket besatt av mina principer. Att jag är solidarisk och lojal. Att jag är rädd för att binda mig till tvåsamhet och kan vara kylig i kärleksrelationer. Att jag kan ge sken av att vara lite dryg och sluten, men öppnar upp och slappnar av när jag känner mig omtyckt.

 

 

3. Vilken skådespelare skulle spela dig i filmen om ditt liv?

Va tvungen att göra lite research bland mina vänner och fick förslag som Ellen Page, Renee Zellwegger och Jennifer Lawrence. ??? Hm. Men jag skulle nog helst säga Kate Winslet, för jag älskar Kate Winslet. Fast filmen om mitt liv skulle vara på svenska.

4. Skulle du hellre alltid ha ostbåge-kladd på fingrarna (går ej att tvätta bort) eller svettats majonäs? Motivera.

Men nej!!!!!! Alla som känner mig vet att jag hatar att ha saker på huden och under naglarna och att jag är besatt av att fila, rensa, topsa, peela, använda tandtråd, ja ni förstår. Men jag väljer i alla fall ostbågefingrarna. Uh.

5. Tre favoritkonton på instagram eller bloggar eller tumbrl eller whatever?

TAR INSTAGRAM:

elflyrino, mitt hjärtas raring elina som bor i göteborg och pluggar konst. 
 

cutegrrl, om ni älskar selfies samt harry styles 
 


tiny_bro, ebba som nominerade mig att svara på frågorna. hennes insta är mjukporr för hipsters

6. Vilket årtionde hade du helst levt i?

70-talet kanske, lite för kläderna och musiken, men mycket för och få vara med om förändringar och känna revolutionen i luften. Men det känns lite nu också, så vill helst leva i framtiden. Tror att mycket kommer vara bättre då. 

7. Vad inspirerar dig?

Att vara på rofyllda tysta platser. I hus på landsbygden, vid sjöar och i skogen och på bibliotek. 

Se på dokumentärer och läsa böcker och bloggar.

8. Vem skulle du vilja tacka och varför?

Jag vill tacka alla tjejer, för tjejer är det bästa som finns. Älskar alla tjejer.


9. Vilken är din favoritsvordom?

Satan.

10. Vilken drink ska man bjuda dig på?

En redig gin och tonic.

 

Jag nominerar Moa, Gry, Jennifer och Manda att svara på:

 

1. En bild på dig själv som du tycker mycket om.

2. Vilka är dina bästa turist-tips i din stad?

3. Vilken drink ska man bjuda dig på?

4. Hur var du när du va 15? 

5. Vad gör du på lördagar?

6. Hur skulle du vilja bo?

7. Ett recept som du lagar ofta.

8. Vilken är din favoritsvordom?

9. Vilka är dina guilty pleasures?

10. Vill du rekommendera dina läsare något? 


Kommentarer
Postat av: MANDA DA MANDA

men din fining! klart jag svarar pårom!

2014-12-19 @ 20:14:46
URL: http://mandadamanda.blogspot.com
Postat av: lovisa

BÄST svar på fråga 8! älsk tillbaka!!!

2014-12-19 @ 20:42:59
URL: http://polichinelle.se
Postat av: Hanna

alltså, är lite småkär i dig!

2014-12-25 @ 20:10:57
URL: http://ships.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0